Prototyping

Lichtreclame in de breedste zin van het woord is altijd maatwerk. Ieder bedrijf heeft immers een eigen huisstijl en architectonische lichtobjecten worden vaak uit een uniek creatief idee geboren. In het proces van huisstijlontwerp of creatief concept naar technisch realiseerbaar eindproduct is het maken van een prototype een veelvuldig toegepaste werkwijze.

 

Wat is prototyping?

Prototyping is in wezen een vervolgstap op een visualisatie, beeldmanipulatie of animatie van een project of eindproduct. 

 

Een prototype (of proefmodel) is in de basis een representatief model van het daadwerkelijke product of een deel daarvan. Door middel van het maken van een prototype wordt het ontwerp op papier omgezet naar een daadwerkelijk tastbaar voorbeeld.

 

Op deze manier kunnen zaken als vormgeving, uitstraling, materiaalgebruik en verlichting worden beoordeeld. Een groot voordeel van een prototype is ook dat men vroeg in het proces kan bijsturen op deze zaken, zodat het uiteindelijke eindresultaat perfect geoptimaliseerd is en aansluit bij de verwachtingen van de eindgebruiker.

 

Waarom prototyping?

Bij projecten waarbij van een nieuw ontwerp een maatwerk eindproduct gerealiseerd dient te worden, kan prototyping bijdragen aan een realistisch beeld van de technische mogelijkheden. Op deze manier ontstaat in een vroeg stadium een goed beeld van het uiteindelijke eindresultaat.

 

 

 

Terug naar overzicht